ellismamma

2013-05-05
22:22:50

Helgen = underbar
Hej! Vi har haft en riktigt bra helg, lördagen spenderades först med vår fina vän Tove och barnen. De lekte vilt och var lagom trötta efteråt haha.
Mamma hämtade mig och barnen kl 5 och vi åkte hem till henne med min syster som är på besök från göteborg.
Det var en härlig känsla att gå där på nattrundan med hundarna och syrran medans mamma höll ett öga på de sovande barnen. Bara prata, och att kunna prata med sin storasyster på detta sättet. Det var underbart. Oslagbart.
Helt plötsligt är inte jag den stora, utan faktiskt bara den lilla. Låter kanske udda men för mig har det alltid kännts som jag varit den äldsta storasystern pga deras missbruk, men nu har jag henne vid min sida. Overkligt.
Sen låg vi och lekte med våra nya mobiler och face wrap, gjorde roliga bilder och skrattade till ett tiden.
 
Nåja, idag åkte hon tillbaka till Göteborg där hon går på behandling, som jag är så stolt över!!!! & mamma körde oss hem till Billesholm igen.
Båda barnen ligger och sover på soffan just nu, Jamie är på väg och vakna hör jag. Så ska strax bära in Ellinor och sen krypa i sängs med Jamie så han kan få lite mat :)
 
Veckan som kommer är inte planerad ännu men har en del som måste göras. Verkar inte bli något sjukhus denna vecka heller pga där är resistensa bakterier på avdelningen i Lund, väntan väntan väntan. Jobbigt.
Har mycket som jobbar på inombords som börjar bli lite tungt och bära, vill få ut det, prata om det eller skriva om det men det är inte så enkelt. 
Alla har åsikter, alla ska lägga sig i, alla tycker och tänker. Ingen som bara kan lyssna och höra min mening, min sida, vad jag tycker, vad jag tänker och hur jag känner. För trotts allt sitter jag i kläm på fler än ett sätt. Det klämmer åt på många olika ställen just nu och jag blir frustrerad, jag blir arg och jag blir ledsen. Men ingen frågar mig hur jag mår i detta, ingen frågar hur jag känner kring allt. 
Men sen känner jag mig dum som tänker så, egoistisk. Men endå inte.
Jag försöker verkligen vara alla till lags och hjälpa till och finnas till. Så gott jag kan, jag är inte mer än människa jag heller. Höga murar med mjuk insida, det är jag det. 
 
Hoppas alla haft en bra helg, vi hörs igen.....
 
 
jag älskar er <3

Kommentar:
#1: Matilda

Fina underbara vän!
Jag finns här.. ALLTID!
Jag hjälper dig gärna, Jag börjar i Bjuv på måndag (13/5) och jag kommer få schema förhoppningsvis redan imorgon och då vet jag exakt mina dagar.
Jag vill gärna hjälpa dig, Avlasta dig vad som helst..
Och du vet att jag lyssnar på dig utan att dömma dig! '
Love you!

2013-05-13 @ 03:25:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: